Skip to main content

Senarai Job untuk Lepasan SPM 2019

Assalamualaikum dan selamat sejahtera!
Haa, SPM dah habis dan adik-adik tak tahu nak buat apa? Biasanya waktu macam ni lah kita guna untuk cari pengalaman baru, maklumlah masih muda remaja! Tenaga pon banyak. Kalau tanya orang ramai apa nak buat sementara tunggu result SPM keluar, biasanya mesti kita akan dapat jawapan > kerja. Saya sendiri secara personal pon setuju sangat kalau adik-adik lepasan SPM mencari kerja sambilan. Sekarang ni banyak sangat job yang kita boleh buat dan sebenarnya yang mahal tu adalah pengalaman yang kita akan kutip semasa bekerja nanti. Selain gaji lah kan 😍😜 Okaylah, tak nak buang masa anda semua, ni saya listkan beberapa cadangan kerja yang boleh adik-adik try:

1. Promoter
Kenapa promoter? Macam takde class je kerja macam tu. No, zaman sekarang ni soft skill paling penting sekali terutamanya bila adik-adik kena pergi interview untuk biasiswa nanti. Jadi, pekerjaan ini antara salah satu cara untuk kita tingkatkan soft skill kita. Adik-adik boleh klik pada link kat bawah ni untuk senarai job yang available.

Aeon Wellness Petaling Jaya S17
Guardian @ Tesco Setia Alam/ Aeon Big Klang
Watsons Kuchai Lama, KL
Watsons KSL City Mall 2, JB
Watsons Plaza Angsana, JB
Watsons Galleria@Kota Raya
Watsons Tin Village Mall, Kampar
Watsons Gurney Mall Penang (Christmas)
Watsons Aeon Seri Manjung (Christmas)
Watsons Ipoh Parade/ Aeon Ipoh Station 18/Kinta City (Christmas)
Watsons Sunway Carnival Penang (Christmas)
Watsons Kangar (Christmas)
Watsons KSL/KSL 2, JB (Christmas)

List kat atas ni yang memerlukan part-timers ya. Sesuai untuk lepasan SPM macam anda semua! Selamat mencuba. Semoga dipermudahkan urusan semuanya.

Bersambung....

Comments

Popular posts from this blog

Bismillah 🙂

Assalamualaikum semua. InsyaAllah blog ni akan share pengalaman travelling saya dan peluang pekerjaan yang ada untuk bantu anda semua yang memerlukan. Saja mengisi masa lapang untuk mengasah skil penulisan. Hehe. Semoga segala perkongsian bermanfaat untuk semua yang membaca. Aminn 🤲